jag lever på sjukhuset



jag har varit jätte slö med update.
men jag har arbetat i fyra dagar nu, och man är faktiskt helt slut efter.
så mycket nya intryck och vi har verkligen haft arslet fullt med jobb!
men jag och catarina jobbar bra, vi har varit fyra sjuksköterskor på vårdlaget idag, 3+1.
jag är en låtsas-ssk.
jag är en i gänget nu, känns bra! springer iväg på egna saker, såg en PICC-line inläggning idag
nere på operation. sjukt trevliga läkare måste jag säga, och duktiga.
gävle sjukhus var först i världen/europa med att sätta PICCline med genomlysning.
med en sorts röntgen så utför dom ingreppet, det går fort, patienten känner ingenting och sen förs en sorts "slang" in i venen, kommer inte ihåg vad den heter, men det är den ven som ofast syns rätt bra i armvecket. den går vidare uppåt i undersidan av överarmen för att sedan mynna vidare mot hjärtats ena förmak.
jätte häftigt att se hur dom arbetar!
han visade och förklarade samtidigt han gjorde ingreppet, men för mig var genomstrålnings bilden helt suddig.
men han förklarade och jag låtsades se samma saker! hahaha! ville inte verka dum heller..
så genom denna inläggning slipper patienter att bli stuckna och sätta nya PVK:er, äldre människor har oftast väldigt skör hud och är svårstuckna. så man använder nu denna PICCline för att administera läkemedel och även näringsdropp.

det var kaos på vårat vårdlag idag, vi hade verkligen fullt upp!
ingen rast, det blev bara en snabb snabb lunch som man kastar i sig.
men vi gjorde det vi skulle och det bra.

annars då, träningen har legat nere sen i onsdags.
imorgon är det dags igen, så nu har jag tänkt tisdag-onsdag-torsdag-lördag-söndag.
nu är jag ledig i två dagar, verkligen behövligt.
ska mest vila, gå promenader och spela lite donkey kong!

har mycket i hjärnan just nu.
men första prio imorgon bitti blir att ringa läkare.
måste ha nya sömntabletter, nu vill jag ha nya för jag flummar bara på mina.
vet inte vad som är verklighet och inte, får minnesbortfall.
inte bra helt enkelt, plus att jag inte kan sova även fast jag tar dem.
tyvärr är inte min husläkare på ön någon som förstår sånt, så jag är nervös över att han bara kastar till mig nåt skit. OM jag ens får nåt.

saknar vänner och rasmus.
finns det någon som saknar mig där hemma eller???

praktiken är snart slut, bara 1,5 vecka kvar.
där har man även fått kontakter. och ena chefen tycker det är synd att jag bor på gotland och vill tillbaka dit.
annars hade sommarjobbet varit säkrat!


   '


imorgon ska jag sola! har sett att det finns något SUPER SOLARIUM bara en kort bit bort.
enligt skylten ska det vara super, jag hoppas på det.

har för övrigt sovigt hela kvällen. nu är jag vaken, lite piggare.
OC för hela slanten nu då.

och jag SKA ta mig tid att åka till södertälje inom en snart framtid.
lite att ta igen med en donna där!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag saknar dig!!

2011-09-27 @ 08:01:21
URL: http://idarorhed.blogg.se/
Postat av: Anonym

i miss you every second of every minute of every hours of every day!!!!

2011-09-27 @ 21:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0