PVK skoj!


snart är första veckan i skolan avklarad.
den har gått fort, som vanligt.
nästa vecka kör vi igång med metodövningar och veckan efter det ska jag ut på praktik.
måste ännu sätta mig ner och skriva ett personligt brev, vilket jag tycker är jätte svårt.
presentera och förklara hur anna är.
och vilka mål och förväntingar vi har med denna praktik,men jag har åtminstone fått mitt schema nu.
min handledare heter thomas och jag hoppas han är en super duktig sjuksköterska!

idag kunde jag änligen hämta ut mina älskade easytone som rasmus skickat upp!
en lättnad för tassarna kan jag säga, nu slipper det kännas som att foten ska gå av på mitten under spinningen..
och knäna slipper utsättas för en massiv tyngd när jag studsar på golvet.
jag måste även köpa foppa tofflor till praktiken, man måste ha skor som man kan spola av, antar jag.
hygieniska skäl såklart. så ett par oäkta foppisar från ICA eller nåt passar bra.
jag kan ju alltid hoppas att easytone finns i modell - avsköljningsbara tills det är dags för mig att jobba på riktigt.

idag hade vi föreläsning om PVK, blodprov och injektioner. lite om hur man sätter en PVK och vad man ska tänka på.
jag har lånat hem boken Medicinsk Teknik för sjuksköterskor och ska nog även köpa den boken.
i helgen måste jag läsa massor, VIPS boken och annat.

har fastnat lite för true talent, har inte en aning varför..
kanske för att jag tycker danni helt plötsligt har blivit snygg?!
lägg aaaav!
dock är det ingen som slår min modell jag har hemma på öjn!
och tror ni jag saknar att pussa på honom eller??

jag börjar frysa här nu, har precis varit på ett spinning pass.
imorgon kör vi core en timma! dags att trimma magen och ryggen lite.
nu är true talent slut och jag ska duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0