nålar nålar nålar



skolan idag var riktigt kul!
förmiddagen med det lilla skådespelet skötte vi snyggt och min grupp pratade mest.
om sjukdomar dock, så vi lärde oss faktiskt en hel den ändå om ankomstsamtal.
eftermiddagen följdes av PVK, intramuskulär och subcutan injektion, och även blodprov.
jag testade även att sätta en "butterfly" som man sätter på små barn men även svår stuckna.
det gick hur bra som helst!
det var dockor vi testade på, men stack man fel eller inte kom in rätt i venen så kom heller inte blod (läs rött vatten).
det blev en lång dag i skolan men det gick fort ändå.
när jag kom hem insåg jag att min träning började om 45 minuter, så det vara bara att byta om och iväg!
svettades rejält på cirkelfysen och fick en rejäl genomkörare, sånt gillar vi.

imorgon 06.30 börjar min lilla tripp för ett besök på gotland.
kommer somna hur gott som helst imorgon kväll i rasmus varma famn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0