i will hunt you down



jag tror att jag börjar bli sjuk.
är så trött hela tiden, speciellt på dagarna.
idag somnade jag efter en hel förmiddag i skolan.
kom hem och började läsa i VIPS-boken men kunde inte hålla ögonen öppna!
och då finns det faktiskt inget skönare än att bara få blunda ett tag.
vaknade en timma innan träningen skulle börja, beslöt mig för att jag faktiskt inte orkade idag.
imorgon ska jag däremot på spinning igen.. lättare att hålla såna rutiner när man är igång hela dagen.
halvdagar i skolan kan vara sköna, men eftersom jag alltid är så trött så somnar jag bara och blir
ännu tröttare när jag vaknar igen.

det värsta med att somna på dagen är att jag inte alls kan somna samma natt.
blir en ond cirkel ganska fort. så vi får se hur det går inatt.
ska snart hoppa i duschen och krypa ner klokt i sängen.
ser inte fram emot imorgon, förutom eftermiddagen då vi ska få sätta PVK och öva på en massa annat.
förmiddagen ska innehålla teaterspel, jag HATAR att "låtsas" vara patient och sköterska.
jag lär mig ingenting mer än att jag önskar att jag vore någon helt annanstans.
vissa saker vi gör i skolan bevisar verkligen varför Sverige har en sån värdelös sjukvård.
konstigt va? att jag som hatar svensk-sjukvård och allt som hör till väljer att arbeta i den.
men det är just därför jag vill jobba med det!
jag kommer vara så galet mycket bättre än dom som för tillfället är inom vården.
sjukvården behöver människor som VILL jobba med det, inte människor som gör det för att dom inte har något annat att göra eller som alltid alltid alltid har trampat på samma ställe.
alla ni - i will hunt you down, big time.

onsdag åker jag ner en snabbis till ön, måste få pussa på rasmus några dagar.
sen är det upp igen och dags för praktik i fyra veckor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0