fannie inspirerad



insåg när jag pratade med F och peppade henne med att göra en to do-list att jag också borde göra en sån.
sätta upp delmål för att klara det som är kvar.
som idag, då ska jag plugga immunologi, ska läsa igenom det för andra gången.
sen ska jag göra instuderingsfrågorna och frågorna till seminariet, får se hur länge jag håller på med det ikväll/natt. jag är mest produktiv på nätterna, finns så mycket som distraherar mig på dagen.
mål 1: läsa igenom kapitlet 1-2 ggr.
mål 2: göra instuderingsfrågorna och seminariefrågorna.

det ska vara fixat till imorgon kväll.

nästa är prio 1 : omtenta plugg, jaa ni hörde rätt.
mål 1: plugga cellen på fredag
      2: nervsystemet lördag
      3: cirkulationssystemet söndag
eftersom jag rockade på skelett, muskler och sinnen så tänker jag inte rå plugga det.
kommer bara friska upp minnet lite.

även nästa fredag blir det galet tenta plugg, jag SKA klara denna omtenta.

så det blir lite dubbelt arbete ett tag. vår nya kurs rivstartar på måndag.
veckan efter är det läkemedelsräkning, första pröva på tentan.
jag siktar mot den, hoppas att jag kan ta mig samman och inte få hjärnbödning när jag ser matten.
men jag ska göra allt jag kan för att klara det, andra övningstentan rev jag av och fick i stort sett alla rätt.
lite små grejer som ska filas på.

så nästa mål:
18-19 maj ska jag rå plugga räkningen!
fredagen den 20:e är det dags.
tänk vad skönt om jag, mattenollan kunde skriva alla rätt och därmed klara sig.

21-22 är jag i sthlm, möter upp vänner och baby för en dag/kväll på gröna lund!


saknar aina! blev du pepp på att organisera nu??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0