mat-alarm.



jag har problem, jag vet inte vad jag ska äta som mellanmål.
jag vill bli den där salladälskaren som älskar allt vad sallad innebär.
och frukt, alla frukter, nötter och sånt skit.
men jag är inte sån, tvärtemot.
mina 22 år har gått framåt trots att jag inte varit en sån.
jag åt precis lite kyckling med potatis, sista halvan av portionen är nu slut.
nu har jag halvfabrikat i frysen, som jag ångrar lite att jag köpte.
känns så onyttigt.. jag som egentligen inte brukar bry mig så mycket om sånt.
imorgon så får jag köpa lite mer hemlagat.

jag har typ 100 kronor på kontot och lite kontanter, så två lådor får jag med mig.
vilket är fyra dagars mat.

insåg förut att jag har ätit 1 1/2 matportion och en ugnspizza på 8 dagar.
och på det har jag tränat typ 6 pass, kanske inte så konstigt att jag spydde som en gris igår?
det stora problemet är egentligen att jag glömmer bort att äta.
jag får lyda saras råd och sätta alarm. ett mat-alarm.
jag gillar mat, och vill egentligen inte gå ner i vikt utan mer bygga muskler.
och då behövs mat. tips på goda billiga mellanmål?



Kommentarer
Postat av: Ida

Ägg är nyttigt och gott!

Gör såhär; Hacka en tomat. stek upp dom i lite smör/olja så dom blir mjuka. Kläck i 2 ägg. Rör runt detta så de blir en röra. Sen salt o peppar.

Lägg det på en smörgås eller knäckebröd. Det är gott o billigt!

2011-03-08 @ 20:50:58
URL: http://idarorhed.blogg.se/
Postat av: Elin

Riskakor är det bästa!! avocado och en klick keso är också helt okej:)

2011-03-09 @ 11:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0