är kanske färdig nu.



jag var tydligen inte färdig för ikväll.
rensar huvudet och det måste bli färdigt innan jag kan sova.
min dag har varit kass.
allting har sugit.
och jag vet varför.
plus att allting blir 100 gånger värre när mina tabletter, som jag tar för att
allting inte ska vara så kasst, tappar sin effekt när jag dricker alkohol.
därför dricker jag inte så ofta längre, man kan totalt tappa kontrollen, och man mår
så sjukt dåligt dagen efter. inte bara fysiskt, utan mest psykiskt.
all ångest som kommer över en väger typ ton.

kvällen igår var kass, men hade jag varit "normal" så hade det bara varit en dålig kväll.
som alla kan ha och måste få ha ibland.
men idag, när mina tabletter inte funkar och med min mentalt förstörda hjärna så
känns allting så mycket värre.
ångest för tidigare händelser bara äter upp en och man tror att alla hatar en och att man är
ensammast i världen.
skit jobbigt.
därför försöker jag numera välja mina tillfällen för alkohol.
för i det långa loppet är det verkligen inte värt det.

då är jag hellre nykter, skrattar och myser med god mat och en bra film.
med vännerna eller rasmus.

så nu ska jag inte dricka igen på länge.
kanske inte förrän till sommaren?
vem vet.
jag sa till jessika igår att hon inte skulle glömma att bjuda mig på midsommarfest.
om jag slipper att vara med på lekar. jag hatar lekar!
jag hatar även midsommar, men jag funderar faktiskt på att vara med vännerna i år.
dagen kanske blir mer uthärdlig om man har människor man tycker om omkring sig.
plus att rasmus säkert vill vara med sina vänner.
jag kan sitta i ett hörn och se på när dom andra firar, det gör mig inget.


jag kommer hinna ångra mig tusen gånger angående midsommar.
men jag vet att den dagen sakta men säkert närmar sig.
tyvärr.

nu hoppas jag att hjärtat är lättat för ikväll åtminstone.
jag hatar även att vara ensam när man har ångest.
man mår alltid bättre när man får prata med någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0