september



det har varit ett minst sagt jobbigt år.
ett år av sjuka grejer som händer alla andra utom mig, trodde jag.
folk brukar säga att vissa saker sker av en anledning.
det kanske är så det är, allt som hänt under senaste året kanske inte handlar om
robert. det handlar kanske om mig, om att jag ska hitta ett sätt att kunna leva på.
leva, må bra, kunna njuta och leva på ett sätt som gör mig lycklig.
ett eldprov.
dock hade jag gärna haft ett trist liv bara jag fick robert tillbaka.

det har känts som att ingenting kunnat gå min väg.
alla andra lyckas utom jag.
det börjar kännas bättre, jag har blivit sambo med pojkvännen.
han som älskar mig just precis som jag är.
vi har fått en mysig lägenhet i visby som vi har inrett såsom vi vill ha det.
och vi älskar den redan.
jag har kommit in på en utbildning som skiljer sig helt från den linje jag varit inne på i tre år.
jag är trött på det gamla, jag måste ha något nytt.
så nu ska jag börja plugga, släppa jobb-stressen för ett tag och bara njuta.
min huvudvärk som jag haft varenda dag i en vecka nu släpper inte.
men nu har jag börjat träna, äntligen, så förhoppningsvis släpper all min stress, oro och allt annat.
så eftersom jag tränat tre dagar nu så ska jag njuta med en skål glass i eftermiddag.
för det är väl sånt man får unna sig med när svetten bokstavligt talat rinner på gymmet?

och så är det höst, förmodligen den årstid jag gillar allra mest.

Kommentarer
Postat av: Ida

Självklart så ska du unna dig glass idag! Tycker du är duktig som kommit igång med träningen! Heja Anna! Kram

2010-09-06 @ 13:30:34
URL: http://idarorhed.blogg.se/
Postat av: Linnéa

2010-09-07 @ 17:54:52
Postat av: Linnéa

Älskade Anna!

Du är så klok och så jävla underbar- du är en helt sjukt fantastiskt människa och jag älskar dig oxå precis som du är! Jag vet att livet inte är lätt och det finns ingen rättvisa när det kommer till Robert... vi saknar och pratar om honom nästan varje dag och jag tycker du gör rätt i att blogga om ditt liv och att det nu tar en ny vändning- bra gjort att du inte tappar hoppet utan kör på- men unna dig att gråta, äta glass och träna så mycket du vill, bara du fortsätter vara lika go och underbar som du alltid är!!!!! :0) Vi Älskar dig stumpan!!!!/ Puss och Kram från mig, Jocke och Isak

2010-09-07 @ 18:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0