ge mig något nytt



har ni någonsin känt för att bara släppa allt och bara åka?
man har ingen bestämd destination, utan man åker bara dit fötterna vill.
thailand, italien, island, new york osv..
inget vet vart eller hur länge, man bara är.
inte för att man är trött på det man har, men man behöver bara något nytt.
jag är trött på att bara sitta hemma, även fast jag bara gjort det ett par dagar.
och även fast min kropp kanske behöver det, eftersom jag har burit på någon infektion
i över sex veckor. svensk sjukvård är som ni vet ingen tio-poängare.
jag känner mig lat, och det är bland det värsta jag vet.
att känna sig otillräcklig på något sätt.
samtidigt ger mig jobbet lite ångest, för jag behöver något nytt.
jag är trött på att alltid vara glad, sitta och lyssna på kramper och hur jävla synd dom tycker om sig själva.
självömkan och hur mycket dom vill dö.
jag är trött på att ha ont i ryggen efter alla tunga lyft man måste göra och alla handlar och städ man tar hand om.
alla blöjbyten, skittorkande och alla äckliga dofter som faktiskt finns.
just nu har jag väldigt svårt att se det jag en gång såg som positivt med mitt jobb.
samtidigt, som jag är GLAD att jag har ett jobb, dom växer inte på träd.
men jag är trött på att aldrig veta när man får jobba, hur mycket, om lönen räcker till nästa månad.
jag klarar inte med den stressen som det lämnar efter sig.
jag behöver stabilitet i mitt liv, kanske det som saknas?
jag vill ha rutiner, veta vad jag ska göra.

det känns som att jag aldrig kommer få något svar på varför och hur robert egentligen dog.
vem som fanns i bilen tillsammans med honom.
hur gick allt till, vad hände från början, varför blev slutet som det blev?
jag vill veta allt. och det känns som att jag inte kommer kunna börja leva klokt igen förrän jag vet.


eftersom läkarna säger att dom inte kan hitta något fel på mig förutom UVI, som jag inte ens fick
antibiotika mot, däremot ett återbesök imorgon (?), så ska jag på spinning ikväll.
sen att jag är trött varenda dag, har huvudvärk och är illamående är tydligen något man ska bortse ifrån.


Kommentarer
Postat av: jååssaan

Åh äännnnaa! Kul at du läser och vågar stå för din ID! :) Jag läser flitigt denna med ska du veta, och fan så bra du skriver alltså! grymt joe!

Hoppas Ni har det bra i nya läggan och jag förväntar mig feta FEEEESSSTER i vinter!

PUSS på di!

2010-09-23 @ 20:51:45
URL: http://jossanojenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0