du måste orka för två.




jag har tänkt skriva hela dagen.
men energin har varit på noll och jag har mest legat med benen åt fel håll i sängen
och stirrat på väggen och på datorn med jämna mellanrum.
har inte orkat ta mig kragen.
jag skulle egentligen fetta mig hela dagen, eftersom det inte blir käk på ett tag efter imorgon.
sen skulle jag snickra ihop mina nya möbler.
det blev inget av med det.
jag får ta det på tisdag.
hur jag lyckades att nästan tappa tre pannor i thai är otroligt.
det kanske beror på min vätskebrist som jag fick, som gjorde att jag fick blåsor över hela kroppen.
jag vet inte. men jag gottar mig lite åt det nu, för snart är dom tre kilona tillbaka.

jag längtar till sommaren.
enbart för att jag då kan ligga bredvid robert.
så nära jag bara kan komma honom.
tre fyra meter ifrån.
men ändå en hel värld emellan.
när gräset är grönt och solen är varm så ska jag ta med mig en filt och lägga mig vid honom.
och där ska jag ligga.
jag ska berätta högt för honom om allt som händer i mitt liv.
eftersom jag inte kommer närmare än det så måste jag acceptera det.
men hur lätt är det?
vissa dagar kan alla andra människor på denna jord ge mig en sådan huvudvärk att jag bara vill skrika.
för tillfället är min energi helt slut.
jag har tusen tankar i mitt lilla stackars huvud.
och nu orkar jag inte tänka mer.
samtidigt kan jag inte bara lägga mig ner och inte orka, för då skulle precis allt rasa.


därför är det nu du måste orka för två.





vad har du att sura över då?
ni som ställer den frågan, jag hoppas jag spyr er i ansiktet.
om inte, så vet ni åtminstone att jag vill göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0