idag saknar vi.



idag saknar jag min lillebror.
finns så mycket jag vill berätta för honom.
man tror inte att världen ska fortsätta snurra.
ofattbart att de blev höst, vinter med allt vad det innebär.
jag blev 21 år.
jul och nyårsafton avklarade. för den här gången.
nästa gång har jag åtminstone rasmus hemma som kan krama min hand lite extra.
och snart är det sommar igen.

vissa dagar är det som att jag kliver ut ur mig själv.
sätter mig bredvid allting och bara ser på.
ser en tjej som gör allt hon förväntas göra.
prata, äta, sova, skratta, jobba osv.
rutin. allt är inlärt och har gjorts förut.
det är då jag försvinner in i min egen värld, och tänker.
ingen vet och ingen ser.
så länge jag inte säger något, vilket jag inte gör.

      

det enda vi verkligen vet är att vi någon gång kommer att dö.
ändå är döden det enda vi inte räknar med.
inget vi förväntar oss.
även fast det är det enda vi vet som verkligen kommer att hända.
så var inte så rädd för det som komma skall, ingen slipper undan ändå.



i mitt hjärta finns ett tomrum
som aldrig går att fylla
det spelar ingen roll vad världen har att ge
för det finns inget som jag vill ha så mycket som dig
du är den jag vill ha nära
varm och fin
som alltid förr
dina vackra rådjursögon och ditt fina leende
om du bara visste hur mycket jag saknar dig robert
jag önskar jag kunde ta del av din själ
få vara dig nära



jag kommer aldrig sluta hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0