stockholm dag 3.



jockes första ord till oss idag var:

- fy faan, ni ser ut att vara helt slutkörda.

inte så konstigt att jag gjorde det, mamma sov åtminstone inatt.
tror hela stockholm hörde henne.
och hur bra går det att sova då tror ni.
jag ville egentligen bara kväva henne med kudden, men eftersom
hon är världens bästa mamma när hon är vaken så kunde jag inte det.

jag gjorde förmodligen världens kap på hemtex idag.
äntligen fick jag mitt efterlängtade king size täcke.
ett duntäcke som reglerar värme efter din kroppsvärme.
det hade kostat 2000 kr, men jag betalade endast 399kr.
sen tog vi oss till IKEA där jag köpte svarta sängkläder till mig och rasmus.
sängen kommer bli hur mysig som helst.
nu är det faktiskt bra tre dagar kvar utan rasmus.


och såklart så har mamma inte pissat ner hotellrummet, och vi har inte varit fulla.
men det hade varit ganska underhållande.
jag börjar faktiskt känna mig aningen bättre från min förkylning jag dragits med i 7 veckor.
shopping kan tydligen läka kroppen för en stund.

det blir mamma-prov dom närmaste dagarna med start 07.30 imorgon.
vi ska ta hand om isak.
världens gosigaste unge som älskar att pussas och bli jagad av lejonet (mig).
tyvärr är jag ganska osmidig, väger en del och har nu blåmärken på knäna efter 100 varv på alla fyra runt
bordet.





vi är ingen familj längre.   vi var en trio som hade klarat det mesta.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Jag drömde om Robert härom natten, den kändes så sann, det var om hur jag träffade honom första gången, han hade en fest hemma hos sig med alla sina vänner och även fast jag inte kände honom så bra så välkommnade han mig varmt med en kram, han var verkligen festens kung så himla glad och positiv hela tiden, alla i hans närhet mådde ju bra när han var där eftersom hans humör smittade av sig så lätt,det var så bra och härligt när alla var glada tillsammans! Det kändes bra att kunna se honom igen ( i drömmen)det var så verkligt, precis som om det skulle vara hans själ som försökte förmedla något men det gick inte. han såg så välmående ut med ett leende på läpparna,hoppas han har det bra! Ville bara dela med mig av ett av mina första minnen som jag ska bevara i hjärtat.

2010-01-26 @ 12:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0