wake up call från helvetet



alla har inte någon som är så vacker som du.
alla har inte någon som väntar på en, som är som du.
för ingen annan är som du.
och robert, jag längtar efter dig med.
i mina drömmar är du allt annat än död.
du är varm, levande, du skrattar och kramar mig.
drömmar blir tyvärr som mardrömmar, för när jag vaknar är allt grått.
drömmarna är fulla av liv, färger, solen är varm, gräset är grönt.
men när jag slår upp ögonen är allt grått.
grått kallt och trist.
det är då man vänder på sig i sängen, och försöker hitta tillbaka till drömmen..
in i drömmarnas värld där vi är tillsammans.
närmare än så kommer jag inte.
det är som att någon kramar åt hjärtat på en, det gör ont.
folk pratar om smärta, den smärta jag har, det är vad man kan kalla riktigt smärta.
och jag lovar dig, jag är inte arg på dig.
du har inte gjort något fel. däremot den äckliga människan som körde bilen.
om jag så ska dö med honom i fallet så ska han bort.

den dagen jag slår upp ögonen, och möts av ditt leeende.
och när det leendet inte försvinner, du tar min hand och du är varm.
du släpper inte.
då är vi tillsammans. då ska inte jag vidare något mer.
vissa dagar vill jag att det ska bli nu, jag kan be dig att bara hämta mig.
för ibland spelar ingenting någon roll, bara jag kan få komma till dig.
då blir jag lycklig.
allt det här är bara teater.
lönlöst teaterspelande som tar mer energi, det finns inget som ger.
för du är borta.
men hur mycket jag än ber dig att hämta mig så gör du det inte.
däremot stoppar du tårarna, dom slutar rinna och allt blir varmt.
det är som att du kramar mig, torkar tårarna.
du finns där, jag vet det. jag känner ju dig.
men bara när det är riktigt riktigt jobbigt.
när jag inte ser någon utväg överhuvudtaget.
skulle jag springa med bestämda steg mot kanten på världens högsta berg så skulle du stoppa mig.
du skulle stå som en vägg precis vid kanten.

att dom tankarna ligger så nära till hands är skrämmande.
för det är en farligt lätt och enkel utväg.
som inte är ok.

min verklighet, som tidigare bara varit en mardröm, som händer andra men aldrig mig.
jag fick bokstavligen talat ett riktigt jävla wake up call.




min andra verklighet, rasmus, det finns ingen annan som är som honom heller.
jag har haft tur ändå, jag har fått tagit del av dom två finaste killarna i hela världen.
det är inte alla som får.







mitt tålamod har tagit slut.
får jag höra mer skit snack från vissa munnar så ska jag sy igen truten på er.
jag sväljer inget mer.
och ni som vet, för jag vet att ni vet, det är dags att börja snacka.
jag viker mig inte, innan jag dör ska någon få sota.
så välj själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0