spyr på högtider



högtider är skit, jul är skit, nyår och midsommar också.
jag förstår om folk blir helt hysteriska och det ska planeras middagar och firande
upp över öronen.
gör det, om ni vill.
men håll mig långt utanför tack, för jag är inte alls intresserad.
ni blir ändå alltid besvikna ändå.

och för mig blir aldrig någon högtid som det brukade vara, det enda som gör sig
extra påmind är att robert inte kommer.
han kommer inte bara för att tomten gör det, eller för att hela familjen som finns kvar ska käka
någon äcklig midsommar middag, ingen dukar fram en tallrik till robert, för han kommer ju inte.

så fira era högtider medans ni har något att glädja er över.



vi kastar in lite gammalt. puss påre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0