jag ska bli bäst



jag kom in.
jag kom in på sjuksköterskautbildningen.
dock på distans, och i bollnäs, med utgångspunkt gävle.
distans var det ja, trodde jag!
tydligen är det träffar 2-3 ggr i veckan, men vad roligt.
roligt för mig som bor på gotland.

så från att ha varit sjukt nöjd över att jag kom in och ska starta min dröm så blev allt svart.
vad fan gör jag nu?
måste jag flytta?
ensam?
vart ska jag bo?
vad händer med mig och rasmus?
tusen tankar och inget positivt.
men efter att ha grinat lite i rasmus famn och vi pratat så känns det bättre.
jag ska ringa skolan imorgon och verkligen höra hur det ligger till, varför kallar dom det distans?
och jag hoppas verkligen att deras 2-3 träffar i veckan är sammanhängande, typ måndag-onsdag.
så att jag kan åka hem emellan, inte varje vecka kanske. men åtminstone ofta.
då skulle det inte kännas så hemskt längre..


jag borde ju hoppa av glädje och vara stolt över mig själv!
men istället känns det lite vemodigt och jobbigt..
jag ska bli sveriges bästa ambulanssjuksköterska, hon kan inte sitta här och tycka synd om sig själv.
eftersom jag luktar illa i munnen av min halsinfektion så har jag tuggat tuggummi hela dagen, min mage har kraschat.




jag vill tillbaka till roberts rum.
han kommer vara sjukt stolt över mig när jag blir färdig med min utbildning.
och det här med att bli sveriges bästa ambulanssjuköterska, jag ska förklara.

jag frågade läkaren om dom hade gjort allt dom kunde.
han svarade mig att han hade sitt bästa team på plats, helikopterpersonal var med eller så
stod dom redo, kommer inte ihåg.
och fan, då hade jag ju ingen att skylla på.
han kommer för alltid komma ihåg mig just pga den konversationen har han sagt.
han ska även få komma ihåg mig när han säger såhär till någon annans syster:

jag hade mitt bästa team på plats, anna urelind var där och hon gjorde sitt jobb.
din lillebror kommer att klara sig.

för det är grejen, mitt mål är att någon annans bror ska få leva.
och att ingen annan syster ska få det samtalet som jag fick.

jag ska alltså bli bättre än teamet som inte fick liv i robert igen, trots att dom var bäst.




Kommentarer
Postat av: AR

Vill man så kan man!

Vill du så kan du! Jag tror på dig! ;) <3

2010-12-10 @ 13:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0