suprisepåsk



påsken drog igång med flera överraskningsmoment.
fannie stod helt plötsligt i mammas hall och såg lycklig ut.
jag blev lycklig.
senare på kvällen kommer nästa suprise, jenny är också hemma!
jon lyckades dock inte hålla den hemligheten så speciellt länge, men jag blev lika glad ändå.
så efter en liten grillning på näs så åkte vi tre hem till mig och käkade glass.
sen fick jag gosa med fannie hela natten, och messa med jenny.

igår gick vi ut såklart.
och fulla blev vi.
och kul hade vi.
jag hade faktiskt riktigt riktigt kul, det var längesen jag hade det på krogen.
men allt blir bättre när tjejerna är hemma.
jag och terran flörtade till oss skjuts hem, och fiskade med oss hemsläp.
becca och freja.

kvart i fem imorse hoppade jag av vid kyrkogården och ville umgås med robert.
och försöka bota min rädsla för mörker.
jag är fortfarande mörkrädd, men jag hade lite tur imorse.
det blev ljust ganska fort, och där låg jag.
tvärs över graven med vinterjacka och stövlar.
jag pratade högt med honom.
halv sex kom mamma och hämtade mig.
jag hade egentligen tänkt gå hem, men blev så fruktansvärt pinknödig.
och pinka på kyrkogården hade robert säkert gärna sett mig göra, men jag ville
inte ge varken honom eller någon annan det nöjet.
tur att jag har en snäll mamma som hämtar mig med morgonrock och tofflor.


ikväll har jag inte haft ro i min lilla kropp.
jag har saknat rasmus sjukt mycket.
vill bara krypa ner bredvid honom och få kärlek.
men på torsdag kommer han, och det firar vi med en natt på hotell.

innan dess har jag en del att fixa som vanligt.
jag bör ta tag i mig själv och byta däck på bilen åtminstone.
på tisdag ska jag jobba några ynka timmar, för att sedan in till visby och ta bort stygnen.
onsdag är det hårfix i burgsvik vid fanny.
och sen måste jag lära mig att njuta av att vara ledig, vilket jag aldrig kan.
för då har man pengarångest, vilket man ändå aldrig kommer ifrån, och som alltid löser sig.
nu har jag bestämt mig för att sluta ha ångest över pengar, det finns värre saker.



och så håller vi tummarna på att jag kommer in på något av universiteten till hösten.
håll alla tummar ni har helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0