dö alla ni gamla och bittra, eller lär er hålla käften



rasmus har varit hemma i exakt en vecka.
och vi har inte haft en enda heldag tillsammans.
jag har jobbat, skrivit högskoleprovet, solat med therese och hjälpt henne med cv.
men imorgon fick jag ledigt eftersom jag hoppar in extra ikväll, och då får jag vakna
i lugn ro med baby.

min arbetsdag började 7.15 imorse, och 21.30 ikväll är jag klar.
då ska jag hem till burgsvik, duscha och sen krypa ner bredvid rasmus.
det är vad jag längtar till och vad som får mig att fortsätta jobba på..

tills jag ska iväg mot jobb i klinte så tvättar jag, och gjort en snabbstäd.
man blir jäkligt effektiv när man har mycket att göra.
rasmus shoppar runt i visby med jeppa.

tidigare idag på jobbet kom jag hem till vad vi kan kalla en "livlustutsugare."
en bitter jävel som bara vill dö, och allt allt allt är åt helvete, inget är bra.
allt var svårt för denna människa.
tillslut så kunde jag inte låtsas bry mig längre.
jag försökte få henne att fatta att man ska vara glad över att få vara gammal.
alla har inte den turen.
robert.

hon skrattade bara och sa att hon bett jehovas be för henne.
jehovas, fy fan.
jag sa att dom släpper jag inte in genom dörren.
men dom är också människor fortsätter hon.
nej, dom är djur svarar jag.
kärringen fortsätter gnälla över att hon bett sankte per hämta henne.
jag svarar henne att han har inte tid, han har fullt upp med att dräpa oss yngre människor.
yngre människor som egentligen förtjänar att leva.

tänk om alla dessa äldre människor som är så jävla bittra på livet bara kunde få dö.
så kunde vi kanske spara livet på dom yngre, för jag kan sätta mitt liv på att
dom äldre bara blir ännu gamlare för att yngre får dö.
ett liv för ett annat. fast i helt fel ordning.
vissa dagar kan jag inte gillla mitt jobb.
bara för att man blir gammal så behöver man väl inte bli så dum i huvudet?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0