på väg mot gotland



på väg mot gotland igen.
det känns sådär.

två dagar i stockholm var exakt vad jag behövde.
jag skulle gärna ta lite till.
igår tog jag en öl med sofia.
en öl.
blev till två öl.
blev till tre öl.
blev till.. ja ni fattar.
vi har aldrig varit dom som stannar vid en öl, ska det vara så ska det vara ordentligt.
inte mig emot.
vi var ändå rätt lugna.
avfärdade 3-4 killar som ville "sitta" med oss.
nej tack.

så vem vet, jag kanske packar väskan och blir stockholmare.
men bara tills rasmus kommer hem från afghanistan.
efter det tar vi beslut tillsammans.

jag har shoppat med, satte troligen personligt rekord i att bränna pengar på kortast tid.
men det var det väääärt.
har hittat snygga fynd.
och så har jag sååklart varit med isak.
världens gulligaste unge som alltid får en glad.
jag blir stolt som en tupp när han slocknar i min famn två gånger!
mamma som fick se oss i webcamen idag sa helt plötsligt:

- skaffa barn nääär du vill!!

jag blev nästan paff, annars har hon hotat med att ABSOLUT INTE sitta barnvakt
om jag blev mamma innan 25.
men nu är det fritt fram.
kan lugna henne med att jag inte är redo alls.
men jag är gärna barnvakt så ofta som möjligt åt isak.
vi gillar varandra.

jag saknar att få krypa ner hos rasmus.
han är alltid varm och mysig.
även fast han snarkar ibland, jag tycker det är gulligt.
om 20 år kanske jag ligger med proppar i öronen.
men det tvivlar jag på.
det finns inga irritations moment hos den mannen.
och snaaaaart är det fredag.
två ensamma nätter kvar.

nu ska jag snart traska av båten och få krama om min mamma.
det var längesen sist.  


                                                                     


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vill också ha barn! =) En hel drös. Gärna Imorrn!

2009-09-24 @ 15:36:12
URL: http://idarorhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0