tisdag



tisdag.
dagen är snart slut och imorgon är det onsdag.
på fredag väntar som sagt interjuv på Lidingö.
efter det ska jag se på ett rum hemma hos en mamma i Skogås.
jag hoppas jag gillar rummet och att hon gillar mig.
jag kommer vara helt slut efter en dag som smilfink.
men det känns bra.
idag har det ramlat in svar på mina ansökningar om boende.
men enbart om rum, inga svar än så länge angående lägenheter som vi tjejer kan hyra.

vaknade av att försäkringskassans apor ringde imorse.
jag är heltidssjukskriven men får bara sjukpenning för 14 dagar.
tack för det.
varför?
ja för att jag inte är inskriven som arbetssökande på arbetsförmedligen.
åter igen, varför skulle jag vara det när jag redan har ett jobb?
jag förstår faktiskt inte hur man kan vilja att frivilligt arbeta inom försäkringskassan.
att kunna stå och arbeta för olika relger och paragrafer som är helt jäkla otroliga.
och gå hem från jobbet och känna att: idag har jag gjort ett bra jobb!
det händer troligen inte, inte för oss normala, men vi jobbar heller inte för försäkringskassan.
så vet ni vad jag ska göra?
på torsdag ska jag anmäla mig som arbetssökande, tala om varför och säga att jag absolut inte är
i behov av deras hjälp angående arbete.
men att jag behöver dem för få ut full sjukpenning till nästa sjukskrivningsperiod.
som förhoppningsvis blir min sista.
för övrigt så kunde haggan på försäkringskassan har spottat ur sig det tidigare, att man inte
får sjukpenning för hela perioden om man inte är FAST ANSTÄLLD.
men icke.
dom är smarta, djuren.

jag hoppas verkligen att jobb i stockholm kan vara lösningen för en period framöver.
jag är livrädd att allt ska låsa sig som förut och att jag kommer ge upp.
men rasmus tror på mig, det vet jag.
och många andra.
så jag hoppas jag klarar det här.
så vi andas in och börjar om.


det är inte så smidigt att gå runt på hemse och prata skit om min döda lillebror måste jag säga.
hade jag varit detta äckel till människa hade skämts ihjäl.
och det kliar i fingrarna efter att få skriva ut namnet här.
men han ligger redan risit till, så jag behöver inte göra mer.
jag skulle kunna betala dyrt för att besöka idioten och tala om för honom hur jävla illa situationen är.
annars anlitar vi en torped och så är han borta för gott.
slutet gott och en smula mindre hat i själen.



nu ska jag besöka ICA och köpa massa godis.
det var längesen. flera dagar minst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0