måndag



måndag igen.
jag tycker att helgerna går extremt fort.
fööör fort.
jag hoppas den här veckan går fort, det gör den nog.
Linnea och Isak kommer så det kommer bli mycket lek med honom.
sen kommer jag antagligen fortsätta att önska att fredagen kommer fort.
så att jag kan få krypa in i rasmus famn och sova gott.
igår började rasmus räkna ner timmarna till när det var dags för honom att åka.
jag brukar alltid göra det annars men hade den här helgen lyckats tänka bort det.
han påminde mig fint, men det slöt med att han låg med ångest och var deprimerad.
imorse var det jag som var deprimerad och han upprepade att det snaaaart är fredag igen.
och på fredag ska jag hämta honom vid flyget, alltid lika mysigt.

inatt så vaknade jag till och insåg att rasmus också var vaken, jag såg också att
sovrumsdörren stod öppen, så jag frågade honom om det var han som öppnat den.
men det var det icke, rasmus säger att det förmodligen var fönstrets fel eftersom det var öppet.
men det tror inte jag!
det måste ha varit något annat.
så när jag nu fått egen nyckel hem till min kära så vågar jag faktiskt inte åka dit och sova ensam.
tänk och vakna upp mitt i natten och sen står det kanske någon vid sängen.
jag skulle kissa på mig.

jag börjar också få ångest över det här med stockholm.
vaknade i lördags och kände att det inte alls kändes så bra som det gjorde när jag hade somnat.
varför har jag inte en aning om.
men det är väl sånt man får räkna med.
ångesten över att rasmus snart åker gör sig ständigt påmind.
kommer sakna ihjäl mig efter honom.
men kommer bli helt överlycklig när det är dags för honom att komma hem.
det som jag också tänker på är att han har två veckor HEL LEDIGT precis innan han åker iväg.
jag vill gärna vara med honom så mycket som möjligt under den tiden.
och då vill jag inte jobba måndag-fredag och bara ha två dagar med honom.
det går bara inte.
tänk er själva att inte kunna vara med er själsfrände under så lång tid?
jag behöver inte förklara egentligen, jag vet och han vet.


imorgon ska jag ringa försäkringskassan IGEN.
ska fråga om dom verkligen har hjärnan i arslet eller om det bara verkar som det.
och sen ska jag göra en fuling och skriva in mig på arbetsförmedlingen.

nu ska jag äta mariekex med smör på.
MUMS.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0