min begravning



dag numero uno.

känns som att jag haft världens längsta konversationer idag.
men det har endast pågått i mitt lilla huvud.
dagen har segat sig fram, kommer alla dagar vara lika långa?
det hoppas jag inte. för då kommer det här aldrig ta slut.

efter jobbet har jag städat av en snabbis i lägenheten.
och snart ska jag tvätta.
tiden går inte fortare för det.


somnade någon efter klockan tre inatt.
för att sedan vakna halv fem igen.
vred mig 30 gånger till i sängen innan jag somnade om.
klockan ringde halv sju. älska livet.

vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig själv med.
har definitivt ingen ro i kroppen.

det jag hade tänkt skriva om var testamente.
jag tycker alla ska skriva om hur man vill ha det under sin begravning.
för det kan gå fort.
och om man pratar om det, så kanske det inte är så läskigt.
jag tycker inte alls att det är skrämmande.

min begravning ska se ut såhär:

det ska vara svart kista.
jag vill ligga bredvid robert
och egentligen bredvid rasmus med, men om jag dör ung så har han ännu hela livet framför sig.
och jag vill att han ska vara så lycklig som möjligt, så han måste träffa någon annan.
och då vill jag ligga bredvid robert.
det ska vara mycket ljus i kyrkan, och blommor, massor med blommor.

och musik såklart.
jag vill ha lykke li med possibility
och love is all around med wet wet wet
jag vill att fannie och jenny kommer fram till en låt.
och andra nära och kära om dom vill.
inget prat om Gud.
Patrik ska vara präst, han vet hur jag vill ha det.
ingen kyrkmusik tack.

egentligen vill jag bli begravd vid skymningen, det ska vara ljus och marshaller hela vägen ut till graven.
jag vill att mamma och rasmus bestämmer kläderna.
i kistan vill jag ha rasmus parfym. och massa bilder..

och till sist vill jag inte att någon ska vara ledsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0