...





Det finns ett rum i mina tankar,
dit bara jag kan komma in.
Där sorgen efter dig står och bankar,
men nyckeln dit är bara min.
När livet och sorgen känns för svår,
och kraven blir för många.
Då i mitt hjärta efter dig blöder sår,
och alla människors krav blir för trånga.
Då går jag in i mitt hjärtas sorgerum och finner ro,
Jag stänger ute människor i hela världen.
Det är där jag känner trygghet, det är där jag ibland måste bo.
För att göra mig beredd, till den sista färden.
Mitt sorgerum är sårbart, blödande och varmt,
där saknar jag dig och mår så illa.
Men dit når ändå inte världens larm,
där kan jag låta mina tårar trilla.
Så snälla låt mig vara ensam med min sorg ibland,
försök ej låset till mitt sorgerum dyrka.
jag vill bara till min lillebrors land sträcka en hand,
och från honom hämta styrka.
I det rummet finns alla minnen,
över dig som jag har kvar.
det är som att sitta på en pinne,
och inte längre veta vad man har.
Men Robert för evigt i mitt hjärta,
finns saknaden efter dig som ett sår.
För alltid med evig smärta,
jag leva mitt liv får.
Tills den dagen jag kommer till dig,
och vi svävar i skyn ut.
Då när du möter mig,
och mitt liv äntligen på jorden är slut.
Robert, älskar dig in i evigheten,
och längtar tills jag åter få hålla din hand.
Där borta i evigheten,
där i ditt nya land.


jag är ledsen, men att acceptera att min lilla robert är död, går inte.



god jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0