27.



det blev jul ändå.
och vet ni, det blir jul även om man i n t e byter julklappar.


när man inte byter julklappar så inser man vad korkat att alltid hysteriskt springa
runt och köpa massa skit. bara för att.
jag skulle mer än gärna alltid strunta i att byta presenter.
tills jag får barn. dom ska såklart få uppleva allt det där.
men tills dess så är det lite löjligt.
vill man visa att man tycker om någon finns det andra sätt.
jag skulle hellre mer än gärna se att familjen åker iväg och gör något kul tillsammans.

istället för att sitta hemma.
hela tiden medveten och påmind om att en person saknas.
julen kommer aldrig bli som förr.
alla dagar är nya dagar, ingenting är som igår.
och vad gör du när han du väntar på aldrig kommer in genom dörren?
istället tänder vi ljus vid fotografier och gravsten.
det finns inget som gör att det känns bättre eller lättare.


juldagen.
vi hade faktiskt riktigt riktigt roligt.
vi åkte taxi fyra gånger och var stekare.
vi förfestade sjukt många timmar.
och det mesta vara bara roligt.
jag är glad att jag tillslut bestämde mig för att åka in.

jag har inte hört nåt från rasmus på fyra dagar.
ungefär lika länge som en hel evighet känns det som.


ikväll ska jag hem till svärmor.
vi ska äta mat och hon ska få julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0