söndag


krogrundan igår blev ett fylleslag.
åtminstone för oss tjejer.
kanske inte så otippat egentligen.
men att allt ska slockna efter en shot på munken var inte så kul.
sen är kvällen bitvis klar.
det blir inte bättre än så.
kan säga att ågren har varit och hälsat på idag.

låg vid roberts grav med sovsäck och ipod tidigare ikväll.
tunga dagar brukar bli lite lättare när jag ligger där.
jag var orolig i själen idag enligt rune.
imorgon ska jag ligga en stund där igen.
mamma höll på att skrämma livet ur mig efter dryga halvtimmen jag legat där.
jag låg där och lyssnade på anna ternheim och var helt i min egen värld.
helt plötsligt är det någon som börjar smeka mitt hår.
tror ni jag blev skraj?

imorgon väntar ännu en jobbig dag.
roberts 18-årsdag.
jag har med mig rasmus och fannie hem.
som tur är.





Hold on.
There will be tomorrow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0